سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طب سوزنی برای زیبایی یا درمان؟

    نظر

تاثیر طب سوزنی و طب سنتی در درمان بیماری

امروزه استرس، فشارهای روحی و روانی علت اصلی بسیاری از بیماری‌ها است. افراد در اثر مشکلات و سختی‌های مقابله با انواع مشکلات ریز و درشت به شدت مضطرب شده‌اند و انرژی‌های موجود در بدن آن‌ها دچار عدم تعادل و بهم ریختگی شده است. همانطور که می‌دانید طبق تحقیقات انجام شده بیمارانی که به بیماری‌های سخت مبتلا شده‌اند اما روحیه خود را حفظ کرده‌اند، حتی در مواردی که از نظر علم پزشکی درمان آن‌ها غیر ممکن بود به طرز معجزه آسایی درمان شده‌اند. به عقیده بسیاری از متخصصین طب سوزنی، تعادل انرژی بدن فرد سبب درمان او می‌شود. اما سوال این است که چگونه با روش‌های درمانی جدید و بدون مصرف داروهای شیمیایی بیماری‌ها را درمان کنیم؟

طب سوزنی چه تاثیری در زیبایی دارد؟

تا اینجای مقاله فهمیدیم طب سوزنی چیست و چگونه باعث درمان بیماری‌ها می‌شود. اما درمورد زیبایی چطور؟ طب سوزنی و کاشت نخ (کت گوت) چه کمکی به تناسب اندام و حتی زیبایی ظاهر ما می‌کنند؟ آیا واقعا لیفت صورت و کاهش وزن با کاشت نخ قابل انجام است؟

درواقع ما با انجام طب سوزنی، مسیرهای اصلی عبور انرژی در بدن را تحریک می‌کنیم. این عمل باعث بالا رفتن سوخت و ساز در نقطه‌ی مورد نظر می‌شود. بالا رفتن سوخت و ساز در قسمت‌های شکم، پهلوها و ران یا حتی باسن، سبب چربی سوزی و کاهش وزن و درنتیجه تناسب اندام می‌شود.

حال اگر این نقاط در قسمت‌هایی از صورت یا پوست دست و.. باشند، تحریک آن‌ها توسط سوزن‌های طب سوزنی یا امبدینگ باعث کلاژن سازی بیشتر در آن ناحیه خواهد شد. کلاژن سازی در سطح پوست نیز به لیفت، شادابی و جوان سازی پوست کمک خواهد کرد.

طب سوزنی چگونه سبب درمان بیماری‌ها می‌شود؟

از نظر طب سنتی چینی و طب سوزنی، بدن انسان دارای یک الگوی حیاتی الکترومغناطیسی است و هر نوع اختلال در این الگوی انرژی سبب بیماری می‌شود. اگر بدن با انرژی‌های درون خود هماهنگ باشد سیستم ایمنی در حالت حداکثر توانایی در مقابله با بیماری‌ها قرار دارد. در طب سوزنی انرژی‌های بدن به دو دسته شامل دسته اول جنبش، حرکت و فعالیت و دسته دوم آرامش و سکون تقسیم می‌شود. هرگاه تعادل انرژی در بین این دو گروه برقرار باشد فرد سالم است. 

ادامه مطلب و منبع: zoomlife