سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طب سوزنی چگونه باعث کاهش درد کمر خواهد شد؟

    نظر

فرایند کاهش درد در این روش درمانی (طب سوزنی) به شکل زیر است: کاهش درد از طریق تحریک اعصابی که در عضلات و بافت‌ها وجود دارد صورت می‌گیرد. طب سوزنی با تحریک اعصاب مختلف می‌‌تواند باعث افزایش ترشح اندروفین- انکفالین و بتا اندروفین‌هایی شود که باعث تسکین درد خواهد شد. تاثیر ضدالتهاب ترشح اندروفین-انکفالین و بتا اندروفین‌ها نیز باعث کاهش درد می‌شود و نیاز به استفاده از دارو را از بین می‌برد. طب سوزنی با تاثیر در کاهش انقباض عضلات و بهبود حرکت مفاصل باعث کاهش تورم و کبودی می‌شود. این تاثیر به دلیل افزایش جریان خون در بدن است.

طب سوزنی به عنوان یکی از روش‌های درمان درد کمر شناخته شده است. البته در نوع چهارم بیرون‌زدگی دیسک (هرنیِشن)، این روش تنها به عنوان کاهنده درد عمل می‌کند و تاثیر درمانی ندارد. برای درمان درد کمر و گردن با توجه به مکانیزم طب سوزنی فرصتی برای ترمیم دیسک وجود خواهد داشت.

دقیقا مانند درمان سردرد و میگرن با طب سوزنی پزشک طب سوزنی می‌تواند بعد از معاینه و دیدن MRI بیمار، میزان اثرگذاری طب سوزنی برای درمان درد کمر و گردن را به بیمار بگوید؛ چراکه ممکن است در بعضی بیماران فقط جراحی راه حل درمان باشد. در این شرایط فرد بیمار باید حتما با مراجعه به پزشک جراح مغز و اعصاب فرایند درمان خود را پیگیری کند. اما در بیمارانی که به هر دلیلی چه تشخیص پزشک و چه تمایل نداشتن خود بیمار برای جراحی قادر به انجام عمل نیستند، می‌توان با کمک طب سوزنی درد کمر و گردن آن ها را به بهترین و موثرترین نحو درمان و یا کم کرد.

مزایای طب سوزنی نسبت به عمل جراحی در درمان کمردرد 

طب سوزنی خطرات کمتری نسبت به جراحی دارد. این روش بدون داشتن عوارض جانبی به درمان درد می‌پردازد. طب سوزنی نسبت به تزریق داخل نخاع کم هزینه‌تر است و طول مدت درمان درد کمر و گردن با طب سوزنی بین 10 تا 12 جلسه و به صورت هفته ای دو بار است.

 

 درصورتی که می‌خواهید با هزینه کمتر و و در مدت زمان کمتر کمر درد و همچنین گردن درد خود را درمان نمایید، طب سوزنی روشی مطمئن برای درمان و یا حداقل کاهش درد می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم نحوه کاهش درد گردن و کمر را با استفاده از طب سوزنی به شما توضیح دهیم. در صورتی که سوالی دارید، در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.