سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طب سوزنی چیست؟

    نظر


طب سوزنی تکنیکی است که در آن پزشکان نقاط خاصی از بدن را تحریک می کنند - اغلب با قرار دادن سوزن های نازک در پوست. این یکی از روشهایی است که در طب سنتی چین استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طب سنتی چینی به وب سایت NCCIH مراجعه کنید.
آنچه علم درباره اثربخشی طب سوزنی می گوید

نتایج حاصل از تعدادی مطالعه نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است به تسکین دردهایی که اغلب مزمن هستند مانند کمردرد ، گردن درد و آرتروز / درد زانو کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش دفعات سردردهای تنشی کمک کرده و از سردردهای میگرنی جلوگیری کند. بنابراین ، به نظر می رسد طب سوزنی گزینه مناسبی برای افرادی که درد مزمن دارند در نظر گرفته شود. با این حال ، دستورالعمل های عمل بالینی در توصیه های مربوط به طب سوزنی متناقض است.

 

تأثیرات طب سوزنی بر روی مغز و بدن و نحوه بهترین اندازه گیری آنها تازه شروع به درک شده است. شواهد موجود نشان می دهد که بسیاری از عوامل - مانند انتظار و اعتقاد - که با سوزن زدن طب سوزنی ارتباط ندارند ممکن است در تأثیرات مفید طب سوزنی بر درد نقش مهمی داشته باشند.
درباره طب سوزنی برای این شرایط درد و سایر موارد بیشتر بخوانید:

برای کمردرد

برای گردن درد

برای آرتروز / درد زانو

برای سردرد

برای سایر شرایط

درباره چالش های مطالعه طب سوزنی بیشتر بخوانید:

طب سوزنی شبیه سازی شده چیست؟
آنچه علم درباره ایمنی و عوارض جانبی طب سوزنی می گوید

    عوارض نسبتاً کمی در استفاده از طب سوزنی گزارش شده است. هنوز هم عوارض ناشی از استفاده از سوزن های غیر استریل و ارائه نادرست درمان ها است.
    در صورت عدم تحویل صحیح ، طب سوزنی می تواند عوارض جانبی جدی از جمله عفونت ، سوراخ شدن اندام ها ، ریزش ریه ها و آسیب به سیستم عصبی مرکزی ایجاد کند.

 

بیشتر برای در نظر گرفتن

برای به تعویق انداختن مراجعه به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد یک مشکل بهداشتی از طب سوزنی استفاده نکنید.
اگر تصمیم دارید به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید ، اعتبار وی را بررسی کنید. بیشتر ایالت ها برای تمرین طب سوزنی به مجوز ، گواهینامه یا ثبت نام نیاز دارند. با این حال ، استانداردها و الزامات آموزش و پرورش برای به دست آوردن این موارد از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. اگرچه مجوز کیفیت مراقبت را تضمین نمی کند ، اما نشان می دهد پزشک در مورد دانش و استفاده از طب سوزنی از استانداردهای خاصی برخوردار است. بیشتر ایالت ها برای صدور مجوز به دیپلم کمیسیون ملی صدور گواهینامه طب سوزنی و پزشکی شرقی احتیاج دارند.
برخی از پزشکان معمولی - از جمله پزشکان و دندانپزشکان - طب سوزنی را انجام می دهند. علاوه بر این ، سازمان های ملی طب سوزنی (که از طریق کتابخانه ها یا با جستجوی اینترنت می توان یافت) ممکن است به متخصصان طب سوزنی مراجعه کنند. هنگام بررسی تمرین کنندگان ، در مورد آموزش و تجربه آنها س askال کنید.
از پزشک در مورد تعداد تخمینی درمان های مورد نیاز و هزینه هر درمان بپرسید. برخی از شرکت های بیمه ممکن است هزینه های طب سوزنی را تأمین کنند ، در حالی که برخی دیگر این هزینه را ندارند. برای اطلاعات بیشتر ، به صفحه حقوقی NCCIH پرداخت برای رویکردهای مکمل سلامت مراجعه کنید.
با بیان تمام رویکردهای بهداشتی که استفاده می کنید ، به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود کمک کنید تا مراقبت بهتر و هماهنگ تری از شما داشته باشند. به آنها تصویر کاملی از آنچه برای مدیریت سلامتی خود انجام می دهید ، دهید.