سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کاشت موی بانوان

    نظر
  •  
    • پایین آوردن خط مویی که بسیار بالا رشد کرده است.
    • برای درمان الگوهای ریزش مو.
  • شایع ترین علت ریزش موی سر خانم ها ارث بوده و ریزش مو با طرح زنانه (FPHL) نام دارد. حدود 20-30 درصد از خانم ها از ریزش موی ارثی رنج می برند. ریزش مو از پدر یا مادر به ارث رسیده و یک مشکل ژنتیکی است. ریزش موی ارثی ادامه دار و پیشرونده بوده و در موارد شدید احتمال طاسی سر نیز وجود دارد. برای رفع طاسی سر خانم ها می توان از کاشت موی طبیعی (پیوند مو) کمک گرفت.

    کاشت موی طبیعی افق جدیدی را در درمان کم پشتی و طاسی سر خانم ها گشوده است. کاشت موی طبیعی (پیوند مو) در خانم ها نیز مانند آقایان با نتایج درخشانی همراه است. متاسفانه خانم ها به خاطر داشتن دو باور غلط خیلی کمتر از آقایان برای کاشت موی طبیعی (پیوند مو) مراجعه می کنند. الف- بعضی از خانم ها فکر می کننند کاشت موی طبیعی (پیوند مو) یک عمل مردانه بوده و برای خانم ها انجام نمی شود و فقط در ترمیم ابرو یا مژه خانم ها کاربرد دارد. ب- بعضی از خانم ها هم تصور می کنند موهای کاشته شده طبیعی نیست و به اندازه موهای سر رشد نمی کند یا بلند نمی شود.

    ریزش موی موضعی

    ریزش موی موضعی خود به دو صورت دارای جوشگاه (scarring) و بدون جوشگاه (non-scarring) اتفاق می‌افتد. بیماری آلوپسیا آره‌آتا یک عارضه ژنتیکی است که شایع‌ترین علت ریزش موی بدون جوشگاه به شمار می‌رود. ریزش موی دارای جوشگاه هم معمولاً در بیماران مبتلا به لوپوس و لیکن پلان و یا در نقاطی که در معرض پرتوهای موضعی قرار داشته‌اند به وجود می‌آید. طاسی‌های ناشی از جراحت و مصدومیت و یا بیماری‌های موضعی که تحت درمان قرار نگرفته‌اند، معمولاً خیلی خوب به عمل کاشت مو پاسخ می‌دهند.

    ریزش موی الگودار

    در بعضی از زنان، الگوی ریزش مو مشابه با مردان می‌باشد. زنانی که الگوی ریزش مو آنها شبیه به مردان باشد معمولاً موی قسمت جلوی سر (خط رویش مو در پیشانی) و مرکز سر ریزش پیدا می‌کند، در حالی که در اطراف سر، مو به حالت نسبتاً پُرپشت باقی می‌ماند. زنانی که الگوی ریزش مو آنان به این صورت باشد، کاندیداهای بسیار خوبی برای درمان به روش جراحی یا کاشت مو هستند.

    ریزش موی منتشر

    ریزش موی منتشر، شایع‌ترین شکل ریزش مو در زنان می‌باشد. این حالت از ریزش مو به صورت کاهش در قطر و ضخامت تار مو دیده می‌شود. اصطلاح پزشکی که برای توصیف این نوع از ریزش مو به کار می‌رود، "آلوپسیای منتشر بدون الگو" می‌باشد. زنانی که الگوی ریزش موی آنها به این حالت باشد، حتی در قسمت پشت سر که به عنوان ناحیه اهدا کننده جهت کاشت مو عمل می‌کند نیز دچار ریزش مو می‌شوند و به همین علت معمولاً کاندیداهای خوبی برای عمل جراحی کاشت مو محسوب نمی‌شوند.

    زمان مناسب برای کاشت مو خانم ها

    زنان می‌توانند پیوند مو را با دو هدف استفاده کنند:

    پایین آوردن خط رویش مو با پیوند مو یک جراحی است که به‌واسطه آن موی سالم از ناحیه اهداکننده (بانک مو) از طریق روش FIT یا FUT برداشته می‌شود و برای ایجاد خط موی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    زنان ممکن است ریزش مو با الگوی زنانه یا مردانه را تجربه کنند. الگوی زنانه باید به‌دقت موردبررسی قرار گیرد تا تعیین شود که آیا فرد داوطلب خوبی برای جراحی پیوند مو هست یا خیر.

    گاهی ریزش موی زنانه با طاسی مردانه تفاوت دارد. برخی اوقات زنان موهای مستحکمی در ناحیه بانک مو (دهنده) در کناره‌ها و پشت سر ندارند. در حقیقت زنان مستعد ریزش مو در تمام نقاط پوست سر هستند.این موضوع آن‌ها را به داوطلبان نامناسبی برای پیوند مو تبدیل می‌کند به‌طوری‌که موهای پیوند زده شده موقتی در برخی نقاط کنده می‌شوند.

    با در نظر گرفتن تمام این موارد، برای هر زنی که دچار ریزش مو است، کاشت مو سودمند نیست و تنها برای برخی از آن کارآمد است. پیش از انجام پیوند، پزشک باید در نظر بگیرد که وسعت منطقه‌ای که دچار ریزش شده چقدر است و تعداد موهای ثابت بیمار در سر وی برای فرایند ترمیم مو را برآورد کند.

    منبع : کاشت مو خانه سفید