سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طب سوزنی و معجزات آن

    نظر

طب سوزنی چیست؟

احتمالاً می‌دانید که طب سوزنی، یک روش درمانی بوده که مبدا آن کشور چین است. در این روش درمانی، متخصصان آن، سوزن‌های جامدی را بر اساس علم خود، وارد برخی نقاط بدن می‌کنند و برای درمان برخی بیماری‌ها از آن کمک می‌گیرند. این روش درمانی، قدمتی چند هزار ساله دارد و متخصصان زیادی تابحال برای فراگیری آن تلاش کرده‌اند. با این حال، این روش تنها 40 سال است که به ایران راه باز کرده‌است.

روش درمان به کمک طب سوزنی

قبل از شروع درمان، متخصصان طب سوزنی، از شما می‌خواهند تا سوالاتی را درمورد وضعیت سلامتی خود پاسخ دهید. مشکلات و بیماری‌های خود را شرح داده و بگویید از چه معضلی رنج می‌برید. بعد از این مرحله، متخصص بررسی می‌کند که کدامیک از کانال‌های انرژی در بدن شما، مسدود شده‌است که این انسداد، تعادل انرژی را در بدن شما از بین برده است.
بعد از شناسایی این کانال‌ها، که هرکدام مختص به هر عضو و اندامی هستند، برای باز کردن و برداشتن موانع، از سوزن‌های بسیار باریک خود استفاده می‌کند. این سوزن‌ها بر اساس مقدار انسداد بوجود آمده، عمق پیدا می‌کنند. طبق مشکل شما، جلسات درمان ممکن است زیاد شود و همینطور طول هر جلسه به درازا بکشد. البته هر جلسه می‌تواند بین 15 دقیقه الی یک ساعت  متغیر باشد.


طب سوزنی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

حتماً از خود می‌پرسید که طب سوزنی، چه بیماری‌هایی را می‌تواند درمان کند و چه فوایدی برای بدن دارد؟ خوب است بدانید که فواید این روش درمانی، بسیار است و همچنین این انعطاف‌پذیری و قابلیت را دارد که با سایر روش‌های درمانی ترکیب شود. بدین ترتیب، نتایج بهتری برای بیمار حاصل خواهد شد.

بیماری‌هایی که به کمک طب سوزنی درمان پیدا می‌کنند، عبارتند از:

  • درمان آلرژی‌ها
  • گرفتگی و دردهای دوران سندروم قاعدگی
  • افسردگی
  • دردهای مزمن در نواحی مختلف بدن از جمله کمر
  • تنگی نفس و سرفه و همچنین آسم
  • درد ناشی از زایمان
  • درمان تهوع در دوران بارداری
  • دردهای مزمن ماهیچه‌ای
  • دردهای میگرنی
  • دردهای ناشی از ترک مواد مخدر

اعتماد به متخصصان طب سوزنی

مثل هر تخصص دیگری، که برای پیدا کردن متخصص آن حساسیت به خرج می‌دهیم، پیدا کردن یک متخصص خوب در این زمینه هم از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است. 
مرکز سوزنیران، یکی از تخصصی‌ترین کلینک‌های درمانی طب سوزنی در ایران است. سرپرست این مرکز، دکتر محقق دارای گواهی‌های مختلف از دوره‌های بین الملل طب سوزنی هستند که با تخصص تمام بازگشت سلامتی و امنیت جانی شما را تضمین می‌کنند.

طب سوزنی برای لاغری 

شاید برایتان جالب توجه باشد که بدانید، از روش درمانی طب سوزنی برای لاغری و کاهش وزن هم استفاده می‌شود. خوب است بدانید ریشه همه چاقی‌ها، تغذیه زیاد نیست، بلکه بسیاری از آنها به مشکلات گوارشی و اختلال در کبد و امثال آن مربوط می‌شوند. 
همانطور که می‌دانید کاهش وزن با روش‌های جراحی، عوارضی را به‌جا می‌گذارند که ممکن است جبران ناپذیر باشند. برای جلوگیری از این مشکلات، مثل عفونت، افتادگی پوست و بازگشت وزن بعد از درمان، می‌توانید روش‌های سالم دیگری مثل طب سوزنی را جایگزین کنید. 

در طب سوزنی، متخصصان با شناسایی نقاط مخصوصی، به بدن فشار وارد می‌کنند تا گرما و رطوبت اضافی، از آن خارج شده و گردش خون نیز کنترل شود. اگر متخصصان این حوزه، کاربلد و حرفه‌ای باشند، می‌توانند با شناسایی نقاط درست، به جریان هضم غذا در بدن نیز کمک کنند. 

متخصصان طب سوزنی از چه روش‌هایی برای کاهش وزن استفاده می‌کنند؟

افراد متخصص در این حوزه، با استفاده از روش‌های درست خود، روی برخی موارد تمرکز می‌کنند که برای کاهش وزن موثر هستند. این موارد عبارتند از:

برای دیدن ادامه مطلب روی لینک https://www.isna.ir/news کلیک کنید.