سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ترمیم مو

    نظر

 

جراحی ترمیم مو، یک عمل انتخابی برای ترمیم مو است. مفهوم هر نوع ترمیم مو، توزیع­ دوباره موها و اضافه کردن موهای جدید است. سه روش ترمیم مو به طور سنتی در دسترس است: پیوند مو، کاهش طاسی سر و عمل جراحی محل زخم. امروزه پیوند مو بیش از 99? از عمل انجام شده را در بر می­گیرد. پیوند مو دارای میزان موفقیت بالایی با بروز عوارض کم است، آن به­صورت سرپایی با آماده­سازی جراحی کمی و یا تنظیمات تخصصی کم انجام می­شود و (بسیار مهم ) پذیرش بیمار بالا است.

کاهش طاسی سر تنها یک علاقه تاریخی است. این شامل برداشتن آلوپسی پوست سر می­شود. منطقه بریده شده معمولاً شامل فرق سر و گاهی اوقات ناحیه­ی جلو و میانی است. در دهه 1980 تا اواسط دهه 1990 نسبتا محبوب بود، کاهش طاسی سر امروز به ندرت انجام می­شود. کاهش نواحی قابل­توجهی از پوست سر بدون رشد موی غیر نرمال، زخم و علائم ناخوشایند بیمار دشوار است، و اکثر جراحان توصیه­هایی دیگری به جای کاهش طاسی پوست برای درمان ریزش مو در قسمت وسط و عقب پوست سر دارند.

جراحان کمی عمل جراحی بریدن پوست سر را به دلیل نیاز به آموزش تخصصی جراحی در این روش انجام می­دهند. علاوه بر این، اکثر بیماران نامزد ایده­آلی برای این روش نیستند، مگر اینکه آنها انگیزه داشته باشند، مگر اینکه آنها در اواسط دهه­ی 40 سالگی یا بزرگ­تر باشند، و مگر اینکه آن­ها به دنبال خط موهای متراکم با ریزش نسبتا محدودی در قسمت جلوی سر باشند. یک برش پوستی می­تواند تا 10،000 مو باشد و در نتیجه تنها 2-3 عمل انجام شده در عرض چند هفته انجام می­شود. عوارض برش پوست سر (از جمله بافت مردگی) می­تواند مخرب باشد، هرچند اگر جراحی با تجربه این عمل را انجام دهد به ندرت چنین چیزی پیش می­آید.

 

  source : whcl.ir